Nowoczesny i opływowy kształt maszyny zapewnia świetną widoczność podczas konserwacji lodowiska. Miejsce pracy operatora zostało zaprojektowane ergonomicznie – przemyślane rozmieszczenie dźwigni obsługi, niezbędnych wskaźników, regulatora noża sprawia, że obsługa maszyny jest prosta i intuicyjna.
Do zmiany kierunku jazdy (przód/tył) służą pedały nożne. Ręczny hamulec postojowy zapewnia bezpieczne unieruchomienie maszyny w czasie zatrzymania i postoju. Wygodne i precyzyjne kierowanie maszyną zapewnia pełnohydrauliczny układ kierowniczy. Dla poprawienia komfortu pracy operatora stanowisko jest ogrzewane przy pomocy nadmuchu ciepłego powietrza. W opcji dodatkowej można zamówić maszynę z systemem kamer pokazujących na monitorze ilość zebranego śniegu w zbiorniku oraz martwe pole po prawej stronie maszyny.
Od 2014 roku produkowana jest również wersja maszyny z kabiną operatora. Kabina jest ogrzewana co powoduje, że nawet w bardzo trudnych warunkach pogodowych praca operatora jest łatwa i przyjemna. Wysokość rolby n-ICE z kabiną wynosi około 2,60 m. Pozostałe parametry pozostają bez zmian.
Stosunkowo niewielki ale niezwykle wydajny silnik japońskiej marki Kubota charakteryzuje się znikomą emisją spalin i zużywa mało paliwa, co zapewnia niskie koszty eksploatacyjne. Do wyboru są dwa silniki – zasilane gazem LPG oraz olejem napędowym. Stały napęd hydrostatyczny na 4 koła o zmiennej wydajności pompy, dostarcza optymalną moc podczas pracy, nawet przy wolnej jeździe. Hamulec jest hydrodynamiczny, a przednia oś maszyny jest wahliwa centralnie, co pozwala na swobodne wjazdy i wyjazdy na lodowisko nawet przez duże nierówności.
Zastosowano 80V, amerykański silnik elektryczny o mocy 15 kW. Pojemność dwóch bloków akumulatorów wynosi 360 Ah. Prędkość maszyny mieści się w przedziale 0-13 km/h. Pojemność zbiornika śniegu w tej wersji maszyny wynosi 1,7 m3, a pojemność zbiornika wody 510 L.
Maszyna posiada hydraulicznie sterowany agregat strugający, hydraulicznie wysuwaną obrotową szczotkę do czyszczenia tafli przy bandzie oraz hydraulicznie poodnoszony w celu łatwego opróżnienia zbiornik na zebrany śnieg. Za napęd agregatów roboczych i szczotki bocznej odpowiada jedna z dwóch pomp hydraulicznych o stałym wydatku. Zastosowane rozwiązania techniczne i jakość materiałów zapewniają utrzymanie idealnie gładkiej powierzchni lodu.
Rama nośna maszyny wykonana jest ze stali konstrukcyjnej o podwyższonej wytrzymałości. Zbiornik na wodę wykonany jest ze stali nierdzewnej, zbiornik paliwa z tworzywa sztucznego, co zapewnia maszynie długoletnią eksploatację. Pojemnik na śnieg zaprojektowano z tworzywa sztucznego wzmacnianego żywicą epoksydową. Od wewnątrz pojemnik został pokryty masą plastyczną o dużej gładkości, która umożliwia łatwe opróżnianie zbiornika i minimalizuje ryzyko przymarznięcia śniegu do obudowy. Elementy stalowe są malowane proszkowo, natomiast elementy z tworzyw pokrywane są lakierami samochodowymi.
Rolba „n-ICE” Model 1200 |
|
Dedykowana na lodowiska małe i średnie do 1200 m2 powierzchni |
|
SILNIKI: - LPG Kubota DF 972 Pojemność: 962 cm3, chłodzony cieczą - Diesel Kubota D 902 Pojemność: 900 cm³, chłodzony cieczą - Silnik elektryczny HPEVSSilnik elektryczny: 80V, 15 kW Akumulatory: 360 Ah Napęd: na 4 koła hydrostatyczny
|
PARAMETRY: n-ICE Electric: 1,7 m³ Waga netto: 1900 kg Głębokość pracy: 0,01 mm - 3 mm Zbiornik na snieg podnoszony |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |